鳴鳩雑記

https://into-deep-flow.hateblo.jp/

メモ・エウセベイア(敬虔の奥義)

神に愛されている者として、神に倣う者となりなさい。エペソ 5:1


まぎれもなく偉大なのは、敬虔の秘義です。すなわち、神は肉において現れ、霊において義とされ、天使たちに見られ、諸民族の間で宣べ伝えられ、世界中で信じられ、栄光のうちに上げられた。1テモテ 3:16 

 

Francis Frangipane

 

Manifested in Our Mortal Flesh You  see, there is not a different Jesus in Heaven than He Who dwells in us.  This means that the Spirit of Jesus Christ, the lover and redeemer of  mankind, reveals Himself through us.
This unveiling of Christ in us is  the only thing that satisfies our quest to know the substance of God. Anything less than, or other than, Christ living in us is mere religion.

 

私たちの肉体に現される 私たちの中に宿っているイエスと、天国のイエスは別物なのです。 つまり、人類の恋人であり贖い主であるイエス・キリストの霊が、私たちを通してご自身を現してくださるのです。
この私たちの中のキリストの啓示こそが、神の実体を知ろうとする私たちの探求心を満足させる唯一のものです。キリストが私たちの中に生きていることより少ないもの、あるいはそれ以外のものは、単なる宗教に過ぎない。

 

 

Hebrew Root Bible
 
It is the wonderful potential of human beings to repent of their sins and be baptized in the family name of YHWHand have an elder lay hands on them for the receiving of the Ruach H’Chodesh (Holy Spirit) and become a literal child of Elohim
 
罪を悔い改め、YHWHのファミリーネームでバプテスマを受け、ルアック・ホーデッシュ(聖霊)を受けるために長老に手を置いてもらい、文字通りエロヒムの子となることは、人間の素晴らしい可能性である。